Korting op hele assortiment, tot wel 20%

COBRA Carbon Clean Set

Productnr.: CBS-457

Adviesprijs€ 116,82
-23%
€ 90,42
incl. btw, excl. levering
Productgegevensblad
Op voorraad
Levertijd: 3 dag(en)

Beschrijving

CARBO CLEAN SET

CBS-455 CARBO-1 (500ML) 2x

CBS-456 CARBO-2 (500ML) 1X



TE GEBRUIKEN BIJ:


  1. Olie verbruik door vastzittende zuigerveren.
  2. Kleppen reinigen zonder demontage van het inlaatspruitstuk.
  3. Het variabele gedeelte van de turbo reinigen.


PRODUCTOMSCHRIJVING COBRA CARBO-1


Carbo-1 is een multifunctioneel reinigingsschuim. Een speciaal ontwikkelt schuim met krachtige formulering die alle operationeel veroorzaakte verontreinigingen in de verbrandingskamer van een motor oplost verwijderd. Carbo-1 verwijdert koolresten in het gebied van de cilinderkop, met name op de kleppen, de zuigerbodem, zelfs tot en met de olieschraapveer. Reinigt in en uitlaatkleppen. Resten in de EGR klep, de Turbo en het luchtinlaatsysteem worden ook effectief verwijderd. Carbo-1 tast geen afdichtingen aan. Door de speciale formule blijft Carbo-1 een actief schuim. Het schuim zet dusdanig uit dat het naar plaatsen kruipt welke anders niet bereikt kunnen worden zonder volledige demontage.


PRODUCTOMSCHRIJVING COBRA CARBO-2


Carbo-2 veroorzaakt een chemische reactie die het eerder ingezette reinigingsschuim Carbo-1) vloeibaar maakt en de opgeloste verontreiniging bind. Met Carbo-2 kunnen de resulterende emulsie en opgeloste afzettingen veilig uit de verbrandingskamer worden verwijderd. Doordat Carbo-2 een zeer efficiënt smeermiddel heeft met een uitzonderlijk hoge cohesie (extreme drukadditieven) beschermt Carbo-2 de motor tegen hoge wrijving tijdens het opstartproces. Slijtage van de mechanische componenten wordt hiermee voorkomen. Bovendien worden de afdichtingen effectief beschermd.


OLIE VERBRUIK DOOR VASTZITTENDE ZUIGERVEREN


Met deze stap voor stap verwijdert u de vervuiling van en achter de zuigerveren zonder demontage. Hierdoor wordt de compressie hersteld en het olieverbruik weer naar een acceptabel niveau gebracht. CBS-400-002


  1. Controleer met een endoscoop of er olie op de cilinderwand zichtbaar is. Dit is een teken dat het via de zuigerveren word meegenomen.
  2. Zijn de inlaatkleppen ook nat? Dit komt vaak door verharde klep seals. Deze zullen later in deze behandeling ook weer hersteld worden.
  3. Zorg dat van cil. 1 alle kleppen dicht staan en de zuiger ongeveer 4 cm voor BDP. Dit kunt u snel zien door te werken met een endoscoop.
  4. Spuit met de geleverde slang de Cobra Carbo-1 via het bougie gat de compressieruimte vol met het schuim.
  5. Als het schuim uit het bougie gat komt monteer de bougie hand vast. Draai voorzichtig met de krukas door tot de volgende cilinder in de gewenste stand staat.
  6. Herhaal deze behandeling aansluitend bij iedere cilinder. Meestal is dit in de volgorde 1-3-4-2. Laat het schuim minimaal 12 en maximaal 24 uur inwerken.
  7. Demonteer de bougies en spuit met de slang de Carbo-2 ruim in de cilinder ruimte. Dit doen we om een smeerfilm te creëren en het schuim de neutraliseren.
  8. Laat 15 minuten inwerken.
  9. Zuig alle vloeistof uit de cilinder ruimte.
  10. Start de motor rond zonder bougies.
  11. Monteer de bougies en maak een stevige proefrit. Waarbij de motor goed op temperatuur komt.
  12. Voeg Mécatech NCH motorflush toe aan de oude motorolie.
  13. Rijd 300 tot 500 km met de auto liefst verdeeld over een paar dagen ivm de warm koud werking.
  14. Tap de olie af met warme motor en monteer een nieuw oliefilter. Voeg bij de nieuwe olie Mécatech AFM. Deze heeft ongeveer 500-1000 km nodig om het eindresultaat te behalen.


KLEPPEN REINIGEN ZONDER DEMONTAGE VAN HET INLAATSPRUITSTUK


Met deze stap voor stap reinigt u de inlaatkleppen van een benzine motor zonder demontage van het inlaatspruitstuk CBS-400-001


  1. Controleer met een endoscoop de mate van vervuiling op de inlaatkleppen. Bij vastgestelde inlaatklep vervuiling volg de volgende procedure.
  2. Start de auto en laat de motor ongeveer 5 min draaien om wat temperatuur te creëren.
  3. Demonteer de bougies en zorg dat van cilinder 1 de inlaatkleppen open staan.
  4. Spuit met de geleverde slang de Cobra Carbo-1 via het bougie gat de compressieruimte vol met het schuim.
  5. Als het schuim uit het bougie gat komt dicht het gat tijdelijk met een poetsdoek en spuit nog 5 á 6 sec in zodat het schuim boven de inlaatkleppen kan komen.
  6. Houd het gat ongeveer 30 seconden dicht zodat het schuim kan hechten.
  7. Herhaal deze behandeling aansluitend bij iedere cilinder.
  8. Laat het schuim minimaal 2 uur inwerken bij onderhoudsmatig gebruik.
  9. Bij correctief gebruik 12-24 uur laten staan.
  10. Spuit met de slang de Cobra Carbo-2 ruim in de cilinder ruimte. Dit doen we om een smeerfilm te creëren en het schuim te neutraliseren.
  11. Laat ongeveer 15 minuten reageren met elkaar.
  12. Zuig alle vloeistof uit de cilinder ruimte.
  13. Start de motor rond zonder bougies om laatste restanten te verwijderen.
  14. Monteer de bougies en maak een proefrit met wisselende toerentallen en zorg dat de motor goed op temperatuur komt.
  15. Controleer met een endoscoop het resultaat.
  16. Bij zeer extreme vervuiling herhaal de behandeling.


HET VARIABELE GEDEELTE VAN DE TURBO REINIGEN


Met deze stap voor stap reinigt u het variabele gedeelte van de turbo als dit vastzit veroorzaakt door roet CBS-200-005


  1. Lees de storingen uit en kijk of er storingen gerelateerd aan de variabele geometrie (VGT) zijn.
  2. Probeer met de actuator test/of vacuümpomp of het VGT-gedeelte kan bewegen in het volledige bereik.
  3. Is dit niet het geval volg deze stap voor stap.
  4. Demonteer de uitlaat van de turbo.
  5. Spuit met de geleverde slang de Carbo-1 via het uitlaat gat de turbo helemaal vol met het schuim.
  6. Als het schuim naar buiten komt sluit het gat af met een doek en spuit nog enkele seconden in. Hierdoor wordt het schuim achterin de turbo naar het variabele gedeelte geperst.
  7. Laat het schuim 30 minuten inwerken.
  8. Spuit nogmaals de turbo vol met schuim en probeer voorzichtig het variabele gedeelte in beweging te krijgen. Doe dit totdat de beweging van aanslag tot aanslag mogelijk is.
  9. Start de motor zonder uitlaat met een doek voor de turbo uitlaat om de losgekomen vervuiling te verwijderen.
  10. Monteer de uitlaat weer, en voeg 1 dosering Mécatech DPF, EGR, Turbo cleaner toe aan de tank.
  11. Wis de storingen en maak een uitgebreide proefrit met veel variabele toerentallen.